Swatch

Hodinky Swatch každý pozná na první pohled. Je zjevné, že se něčím odlišují od všech ostatních značek hodinek. Co to je? Vzhled, barvy, materiál? Možná je to jejich design, nebo skutečnost, že jsou vyráběné ve Švýcarsku a natolik univerzální, že se dají nosit téměř s čímkoli.

Existují hodinky Swatch pro každý věk i pro každou příležitost. Ale Swatch je mnohem víc, než jenom velké pokrytí trhu. Je to postoj, přístup k životu, způsob pohledu na svět. Pohled na hodinky Swatch probouzí emoce. Mít je na ruce je způsob, jak komunikovat s ostatními, jak mluvit beze slov. Od srdce.

Revoluce Swatch

Příběh značky Swatch je příběhem revoluce. V roce 1983 obrátilo zjevení dostupných, švýcarských plastových hodinek hodinářský svět vzhůru nohama. Hodinky se najednou staly něčím úplně jiným, než jenom prostředkem k měření času. Staly se novým jazykem, způsobem, jak mluvit ze srdce a beze slov. Hodinky Swatch byly výrazem radosti, provokativním sdělením, vřelým úsměvem dodaným mávnutím zápěstím. O více než 30 let později je revoluce stále v plném proudu: Swatch mluví a všichni rozumí.

Ale nebylo to tak vždy.

V polovině sedmdesátých let se švýcarský hodinářský průmysl dostal do nejhorší krize, jakou zažil během své dlouholeté historie. Světový trh byl zaplaven japonskými výrobci a zájem o jejich skvosty rostl přímo geometrickou řadou. Švýcarsko se ovšem s touto situací nehodlalo smířit a na scénu vstupuje Nicolas G. Hayek, jehož radikální návrhy a revoluční nápady vyvedly hodinářský průmysl ze smrtelného lože k nebývalému zdraví. Hlavním nápadem Nicolase G. Hayeka byly „druhé hodinky“ – nikoli drahý, propracovaný šperk, ale nový, fascinující způsob, jak sdělit okolí, kdo jste a jak se cítíte. Na světlo světa se tak dostala značka Swatch.

www.swatch.com